Jak radzić sobie z orwellowskim przekazem TVP

3. Jeśli masz do tego talent, twórz informacje w prostym języku, z użyciem łatwych do zrozumienia metafor czy przykładów. Przykład: ostatnie działania Krakowskiego Instytutu Prawa Karnego, który na jednym obrazku pokazał, że kara za nieumyślny błąd lekarza będzie wyższa niż kara za zabicie trzech osób na drodze. Dobry mem jest silniejszy niż tysiąc słów.

4. Jeśli masz do tego talent, zrób skrót filmowy z wystąpień publicznych osób, którym ufasz – prof. Strzembosza, prof. Łętowskiej lub kogokolwiek innego. Dodaj tekst i muzykę, podkreśl wagę ich słów. Dobry klip jest silniejszy niż dwa tysiące słów.

5. Załóż sobie konto na Twitterze i zachęć innych do założenia. W Polsce toczy się wojna informacyjna i jeśli zależy Ci na wspólnym dobru, musisz wziąć w niej udział.

6. Edukuj innych co do skuteczności informacji w sieci, zachęcaj do zakładania kont w mediach społecznościowych – trzy nowe konta na FB lub Twitterze tygodniowo założone w efekcie działania każdego z nas, to w kraju liczącym 40 mln ludzi śmierć zadana farmom trolli.

Informacją wygrywa się wybory i zmienia się świat. Prawdziwa informacja to broń, której panicznie boi się każda autorytarna władza. Do roboty zatem – trzy aktywności dziennie na FB i trzy prawdziwe informacje dziennie na Twitterze. I zmienimy świat.

Nie muszę chyba dodawać, że przekazanie dalej tego apelu jest dobrym pomysłem na jedną z trzech aktywności, które rekomenduję.

Zróbmy to razem – 1,2 miliarda postów przeciwko 1,2 miliarda złotych przekazanych na telewizję publiczną.

PS. I jeszcze obietnica z mojej strony – jeśli ktoś z Państwa zrealizuje coś z przekazanych rad, proszę o raport. Ile osób udało Wam się przekonać do założenia konta? Jaki film zmontowaliście? Obiecuję, że opublikuję takie raporty na mojej stronie FB. Ważne, obywatelskie działanie warte jest promowania.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s